Pestrobarevné sukně aneb Jak starý Chodky chcály

Když se mnou mluvíte, nebývám asi tak v sedmi z deseti případů přítomná. Volaný účastník je momentálně mentálně nedostupný. Že jsem na příjmu, nejlépe poznáte podle toho, že právě hovořím. I když ani tehdy není jasno, jestli náhodou nejedu jen na setrvačník a stejně pobývám jinde.  (Můj setrvačník má dlouhou výdrž, hlavně po třech a více pivech.)

Jsem chorobný optimista, protože tu nejsem. Nedá se tomu poručit. Někdy stačí náznak, gesto, podprahový obrazový vjem a odpálím se. Do nekonečna a ještě dál. S mou fyzickou podstatou mě spojuje jen jakási pomyslná pupeční šňůra, která mě v případě nouze stáhne zpět. Velký křik dětí (nebo naopak velmi podezřelé ticho), zvonek minutky či počtrvé položená otázka: "Posloucháš mě vůbec?" "Jasně," dím, vylovím ze záznamu poslední větu, která tam uvízla, a setřu tak ze sebe stín obvinění, že zase pluju na obláčku.

Někde tam uvnitř tahá za volná nervová zakončení svět plný nevyřčených příběhů a fantaskních vizí. Volně plující volné asociace, někdy rychlostí volného pádu. Jsem jejich nevolník. Tuhle jsem se jednu docela krotkou snažila popsat Alimu, abych mu vysvětlila, že nejsem magor. Utvrdila jsem ho v tom.

Mám jeden oblíbený müsli jogurt, který neplevelí nějaká nechutná zrna podřadného významu, ale je v něm pšenice. Pšenice! Pořád cítím v dlaních ostrost osin, když jako malá holka vnitřními hranami rukou drtím klas, abych oddělila zrno od plev. Máma mi ukazuje, jak jako děti tohle obilí drtily zuby místo žvýkačky. No fuj! Bez umělých barvich, konzervantů a tuny cukru na kus? Komu tohle mohlo chutnat?

Osiny z dlaní odlétají kolem. Příjemný jak osina v p..., je oblíbené tátovo rčení. Muselo to být zábavné spát na slámě. Zvlášť když tenkrát ženy pluly napříč věky bez spodního prádla a pod sukněmi a spodničkami jim naostro pofukovalo. Ostrá osina k nim mohla snadno zabloudit a zpestřit jim intimní život. Nakonec i chlapi spali jen v košili.

"Babičko, vyprávěj, jak starý Chodky chcály," pípne sestřenice a upírá k prarodičce pohled plný zbožné úcty i rozechvělé radosti z legálního užití sprostého slova. Dávné venkovanky s černými šátky a pestrobarevnými sukněmi do půli lýtek měly vyměšování na veřejnosti dotažené k dokonalosti. Stačilo se mírně rozkročit. A zatlačit. Jak to dokázaly, aniž si potřísnily nohy či spodničky? Nezbývá než přiznat, že neznám technické podrobnosti. Jestli do číra načesané pubické ochlupení posloužilo jako alternativní okapový svod, nebo v tom prostě hrála roli léta praxe, odříkání a trénování pánevního dna...

Každopádně mě to přimělo k zamyšlení, jestli nošení kalhot skutečně ženy osvobodilo.  Nohavice jsou tak praktické! Při nenadálé potřebě si ulevit, když už ne na veřejnosti, tak alespoň v přírodě, je zapotřebí se velice důkladně obnažit. Navíc pokud žena rozměrnějších spodních tvarů uprostřed noční jízdy autem dostane nutkání a před zadřepnutím si poplete směry a místo do tmy za vozem zasedne do plné palby předních reflektorů, může prasátky házenými svým pozadím zmást i navigaci charterových letů.

Za větší svobodu všech pysků jsem si raději ušila další šaty. Jsou skoro tak pestrobarevné jako svrchní sukně ženského chodského kroje. Teď už jen vychytat správný úhel rozkročení a ... "Čistila jsi dětem zuby?" dolehne ke mně z velké dálky otázka. "Jasně, že jo," odpovím, ale pro jistotu si dojdu do koupelny sáhnout na kartáčky, jestli jsou mokré.

PS: Všimněte si, že mám na obou fotografiích kolena cudně u sebe.



Komentáře

  1. cha! na začátku koukám na zajímavej titulek, pak na krásný šaty, ale až za několik odstavců mi došlo, vo co tady jde :D
    tenhle seuper blog jsem objevila teprv dneska a fakt mě baví!!! a to du od konce, takže se hodně na začátku čtení - všimni si protimluvu: konec - začátek :) no nic, vypínám komp a zejtra budu pokračovat, ale rozhodně zatim díky za pobavení :D
    Aja

    OdpovědětVymazat
  2. Dobry vecer, reknu Vam, ze tohle me uplne odrovnalo :D :D "do číra načesané pubické ochlupení posloužilo jako alternativní okapový svod"...krasny blog, uzasny smysl pro humor!:)

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuju moc, dámy, musím se zase poženštit a něco vypotit :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat